gm says volt system will have 8-year 100.000-mile warranty
general motors co., preparing to launch the first u.s. mass-market plug-in hybrid, will offer buyers of its chevrolet volt
an eight-year, 100,000-mile warranty on the lithium-ion battery's 161 components.
the warranty also includes the battery's thermal management system, charging system and electric-drive components, gm said today.
the volt, which goes on sale in october or november, can run for up to 40 miles on battery power before it switches to power from a gasoline-powered engine. a battery can charge in 8 to 10 hours on 120-volt power or about four hours through a 240-volt hookup.
gm intends for the warranty length to give customers confidence in the volt's unfamiliar plug-in technology, said micky bly, gm's executive director of global electrical systems, today at gm's battery plant in brownstown township, mich.
“
it's one less question for the dealer,” bly said. gm has not announced the warranty for the volt's gasoline-powered engine, but bly said it would be at least as long as gm's standard five years or 100,000 miles.
the volt battery's longevity stems in large part from the liquid heating and cooling system that keeps the battery at optimal temperatures.
the volt is the only such mass-market vehicle with a liquid-powered thermal management system, gm said.
for example, the nissan leaf electric vehicle has an air-cooled battery. nissan hasn't released warranty information for the leaf, which goes on sale in december.
the brownstown plant has been building prototypes for volts since january and will soon start batteries that will go on vehicles destined for customers' garages.
gm diz que sistema volt terá 8 anos de garantia 100,000 milhas
general motors co., se preparando para lançar o primeiro e.u. mercado de massa híbrido plug-in, vai oferecer aos compradores do seu chevrolet volt um período de oito anos, a garantia de 100.000 milhas da bateria de lítio-íon de 161 componentes.
a garantia também inclui o sistema de bateria de gestão térmica, sistema de tarifação e componentes para veículos elétricos, a gm disse hoje.
o volt, que chega às lojas em outubro ou novembro, pode funcionar por até 40 milhas da bateria antes de mudar para o poder de um motor movido a gasolina. a bateria pode carregar de 8 a 10 horas em poder de 120 volts, ou cerca de quatro horas através de uma conexão de 240 volts.
gm pretende para o período de garantia para dar aos clientes a confiança no volt estranho tecnologia plug-in, disse micky bly, diretor-executivo da gm global de sistemas elétricos, hoje na fábrica da gm da bateria em brownstown township, michigan
" é uma questão menor para os comerciantes, ", disse bly. gm não anunciou a garantia de motor movido a gasolina do volt, mas bly disse que seria pelo menos tão longo como o padrão gm de cinco anos ou 100.000 quilômetros.
a longevidade da bateria do volt decorre em grande parte do aquecimento e arrefecimento líquido do sistema que mantém a bateria na temperatura ideal. o volt é o único veículo de mercado de massa desse tipo com um sistema de gestão líquido potência térmica, a gm disse.
por exemplo, o veículo nissan leaf eléctrico tem uma bateria de ar-refrigerado. nissan não divulgou informações sobre a garantia para a folha, que vai na venda em dezembro.
a planta brownstown tem vindo a construir protótipos para volts desde janeiro e em breve começará a pilhas que vão em veículos destinados a garagens dos clientes.
em:
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... z0tmtinubb